Mitt yrkesval

Har varit lite duktig i veckan och då pratar jag om skolarbete såklart. Har gjort 3 av 4 delar på bibliotekssöksproven (1:a gjorde jag i söndags). Hade 80, 73, 61 och 92% rätt på dom, blev en liten nedgång i koncentrationen som ni ser men höjde mig där på sista och det var där jag i stort sätt inte läste någonting i texten. That´s the way I work ;) 

Jag är ju bara så dålig på den här fronten som handlar om skolarbete, läst ungefär 40 av 240 sidor som är till tentan. Inge bra för snart börjar nästa kurs så kommer bli tentaplugg hela jullovet då, det låter ju inte alls kul. Jag är en person som inte får ha för mycket tid på mig för då tar jag det alldeles för lugnt och känner mig allt för dålig jämnfört med många andra som pluggat typ varje dag sen kursen började. Något sådant är iofs alldeles för överambitiöst för mig, det är inget som jag skulle palla. Har även hört någon använda ordet tentaångest, lite väl tidigt kanske. Jag hade nog blivit knäpp om man ska ha ångest från nu till 11 januari men och andra sidan kan jag få lite panik i vissa stunder då jag märker hur dålig jag är, alltså hur dålig självdiciplin jag har. Av någon konstig anledning gör jag ingenting åt det, jag bara fortsätter att skjuta allting framför mig och det hjälper inte att jag säger åt mig själv att skärpa mig. Illa, det måste ni hålla med om.


Jo, har ju praktik nu för stunden. Är med på SO-lektioner och har märkt att det finns roller hos eleverna som man verkligen känner igen sig i. På högstadiet var man den som satt och småpratade hela tiden, hade inget intresse alls av att lyssna på lärare och tyckte verkligen inte om skolan. Det gjorde jag iofs inte på gymnasiet heller, det här med teoretiska ämnen och massa pluggande är inte alls min grej. Men vad gör jag; Jag fortsätter plugga! och ska bli lärare, vilket betyder att jag kommer spendera hela mitt liv i skolan (typ). Det låter ju lite som det gör, jag håller med. Som jag sa till Sara; Jag tror inte någon lärare (iaf på högstadiet) som jag haft skulle kunna tro att jag ska bli lärare. Nej men fan, praktiskt blir det ju iaf. Ska bli kul att jobba med idrott varje dag, ja. Det tror jag! Hoppas då på att det ska vara värt allt detta pluggande som jag gett mig in på.

Oj, blev ganska långt. Lägger locket på nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0