Omtenta

Ja, då fick man i förra veckan veta att man har omtenta 17-22 december, kul! Klarade dock 4 av 5 delar skulle man väll kunna säga så har bara omtenta på den del som handlar om vilken betydelse den rumsliga gestaltningen har i lärandet, precis som i stort sätt alla. Men om man säger såhär, ca 90% av alla oss lärarstudenter som gjorde denna tenta i detta tillfälle har omtenta i någon av delarna, eller det var en siffra vi fick höra men kan ju säkert stämma. I våran klass t.ex. så var det EN som klarade allt. Hm, ja! man börjar ju undra vart felet ligger egentligen. Nå, det är bara att bita ihop och ta det. Får väll tänka så här; tur att det bara var 1 av 5 delar som jag har omtenta på.

Känner dock på mig att detta inte kommer bli ett allt för roligt jul(lov?) i år. Kan väll nästan inte kalla det för lov eftersom det kommer att spenderas med pluggande. Har tenta den 11:e januari och en rapport ska vara inne den 14:de januari. Vad har man gett sig in på egentligen ?


Har dock haft lite tur med en bok till nästa kurs, hade tänkt beställa den förra veckan men så såg jag att den fanns ledig på biblioteket. Så kollade sådär varje dag förra veckan på ifall den försvunnit eftersom man inte kan ställa sig på kö när den inte är lånad av någon, men icke så jag fick den! Sparade sådär kring 200-250 kr på det, så nu behöver jag inte ha lika dåligt samvete över att jag lagt ner så mkt pengar på att klippa mig och färga håret, jo. på tal om det, är ju röd hårig nu med svart underhår. Trivs super! får bara hoppas på att det röda inte far bort allt för fort, det har ju en tendens till att göra det.

Ja, blev ett inlägg om skolan igen då, äh! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0